4/10/2015 05:00:00 AM

Kto pyta...

...może kiedyś otrzyma odpowiedź;)

Hadyna stwierdziła, że dobrze będzie mnie nominować do Liebster Blog Award. Trudno nie odpowiedzieć na zadane przez Nią pytania, zwłaszcza po tym, jak napisała o mnie tyle miłych rzeczy;) Dziękuję!
Dzisiejszy wpis ilustrują grafiki, z których również możecie się dowiedzieć czegoś o mnie. Chyba. Nieważne, przynajmniej są ładne;)

Kiedyś miałam taaakie długie włosy

1. Jakie są Twoje najwcześniejsze wspomnienia z czytaniem?
Męczenie Taty, żeby powiedział mi, jakie słowo mam ułożyć z klocków z literkami (na których uczyłam się czytać) jako następne. Ach, ten pęd do wiedzy;)
I drugie wspomnienie: kiedy zobaczyłam w tv reklamę pierwszego numeru "Kaczora Donalda" i prosiłam Mamę, żeby kupiła mi ten komiks. Zrobiła to. I od tej pory z niecierpliwością czekałam na nowy tydzień i na nowego "Kaczora...";)

2. Czy masz jakąś książkę z dzieciństwa, którą czytałaś co najmniej kilka razy?
Oczywiście! "Dzieci z Bullerbyn" (nałogowo), "Ania z Zielonego Wzgórza", "Wyspa skarbów"... generalnie: klasyka literatury dziecięcej.

3. A książka, którą najbardziej się ekscytowałaś dorastając?
"Harry Potter". Wiem, żadnego zaskoczenia;)

Spotkania z przyjaciółkami w kawiarni? Zawsze!

4. Czy jest taka książka, która otworzyła Ci oczy na nowo?
Chyba nie. Bo gdyby była, pamiętałabym o niej, prawda?

5. Czytasz w innych językach? Jeśli nie, w których językach chciałabyś czytać?
Czytam po angielsku. Można też powiedzieć, że czytam w języku rosyjskim (chociaż mam spore kłopoty ze zrozumieniem treści - trzeba było się więcej uczyć;) Chciałabym czytać w języku rumuńskim (Ale znowu - może czas zacząć się uczyć? Wtedy nie będę miała takich problemów;)

6. Czy jest taki autor, na którego książkę zawsze się ucieszysz?
Wiadomo: Stephen King (chyba że książka należy do cyklu "Mroczna wieża", wtedy po prostu ją ignoruję;)

Nałogowo piję kawę (nieduże ilości, ale codzienna kawa
musi być). I jestem ogromnie dumna z zakupu własnego ekspresu

7. W jakiej pozycji i gdzie najbardziej lubisz czytać?
Siedząc na kanapie lub w fotelu. Ale... czytać da się (prawie) wszędzie. W kolejce do okulisty, w pracy, podczas spaceru...

8. Do świata której książki chciałbyś się przenieść?
Ale z opcją powrotu czy raczej nie?;) Bo wolałabym nie utknąć na zawsze w świecie Jane Austen albo w Castle Rock...

9. Z którym bohaterem literackim chętnie byś się spotkała?
Jake Epping z "Dallas 63" - żeby porozmawiać z nim o podróżach w czasie. Chociaż... pewnie w ogóle nie chciałby na ten temat mówić.
Billy Bones z "Wyspy skarbów" - żeby posłuchać, jak śpiewa o piętnastu chłopa na "Umrzyka skrzyni"...

Tego nawet nie trzeba komentować;)


10. A z którym autorem chciałabyś się umówić na kawę?
Ponownie: Stephen King. Chociaż pewnie nie zdołałabym wykrztusić ani słowa (i jeszcze oblałabym siebie albo Stefana kawą).

Ale... rozmowa z Przemkiem Kossakowskim byłaby fascynująca! *marzy mi się*

11. Co ciekawego poczytałabyś w rozkminach u Hadyny?
Na pewno coś o literaturze angielskiej. Może rozkminy o mało znanej klasyce?

Wybaczcie, ale nie wymyślę własnych pytań ani nikogo nie nominuję. Ale jeśli ktoś chce się podzielić swoimi odpowiedziami w komentarzach - chętnie poczytam;)

!!!
________________
Źródła zdjęć:
1. https://www.pinterest.com/pin/483574078715846065/
2. https://www.pinterest.com/pin/483574078715846049/
3. https://www.pinterest.com/pin/483574078715846466/
4. https://www.pinterest.com/pin/148267012709033850/
5. https://www.pinterest.com/pin/483574078710762505/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie krytyczne. Odpowiadam na nie, oczywiście jeżeli mam coś do powiedzenia na dany temat;)

Copyright © 2016 Miros de carti. Blog o książkach , Blogger