1/20/2016 04:30:00 PM

Na szybko: co ostatnio czytałam?

Jenny Nordberg "Chłopczyce z Kabulu. Za kulisami buntu obyczajowego w Afganistanie"

To niezwykły reportaż. Opowiada o afgańskich kobietach, które nie mają praktycznie żadnych praw i których najważniejszym obowiązkiem jest urodzić mężowi syna. A jeśli "trafi się" córka... istnieje sposób, żeby choć przez jakiś czas mogła żyć jak normalne dziecko: swobodnie wychodzić na zewnątrz, bawić się, grać w piłkę, głośno się śmiać i zasługiwać na to, żeby być ważnym członkiem rodziny. Wystarczy przebrać ją za chłopca. I uparcie podtrzymywać iluzję, że ma się właśnie syna. Wbrew pozorom to dosyć powszechna praktyka. Ale co się dzieje, kiedy taka dziewczynka zaczyna dojrzewać? Czy zjawisko bacza pusz nie jest szkodliwe dla psychiki tych młodych kobiet? I jak to możliwe, że w dzisiejszych czasach w Afganistanie dzieją się takie rzeczy...?
Bardzo wartościowa lektura. Ale też niesamowicie przygnębiająca.


Stephen King "Bazar złych snów"

Nowa porcja opowiadań Kinga zebrana w zbiorze o obłędnym tytule. Są dobre, choć wiele z nich mogłoby mieć większą objętość. Natomiast najlepsze, "Ur", ma zakończenie dziwnie niepodobne do tego, co zazwyczaj King serwuje swoim bohaterom na koniec ich wspólnej przygody. Ale bardzo się cieszę, że mogłam te wszystkie teksty przeczytać. Chociaż tchną jakimś smutkiem. Zastanawiające, że większość z nich dotyczy starości i śmierci... 








"Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań"

Pięknie wydany zbiór opowiadań, autorstwa twórców książek dla młodzieży. Zapowiadało się pięknie, ale raczej żaden z tekstów mnie nie porwał. Chyba jestem już na to za stara... A może po prostu chodzi o to, że pisanie opowiadań jest - wbrew pozorom - niesamowicie trudną sztuką. Sztuką, którą nie wszyscy pisarze opanowali...









Paula Hawkins "Dziewczyna z pociągu"

Z jednej strony rozczarowanie: zapowiadało się na kryminał, a i główna bohaterka miała być młodsza. Z drugiej strony: to naprawdę bardzo dobry thriller psychologiczny. Często polecam go w księgarni, bo warto przeczytać. 
Po prostu nie należy wierzyć reklamom.










Katarzyna Zyskowska-Ignaciak "Ty jesteś moje imię"

Smutna, bardzo smutna historia Barbary i Krzysztofa Baczyńskich. Pięknie opisana przez Katarzynę Zyskowską-Ignaciak. 
Cóż więcej mogę dodać...












_____________________
Źródła zdjęć:
1. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/250543/chlopczyce-z-kabulu-za-kulisami-buntu-obyczajowego-w-afganistanie
2. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/241789/bazar-zlych-snow
3. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/264322/podaruj-mi-milosc-12-swiatecznych-opowiadan
4. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/254758/dziewczyna-z-pociagu
5. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/226664/ty-jestes-moje-imie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie krytyczne. Odpowiadam na nie, oczywiście jeżeli mam coś do powiedzenia na dany temat;)

Copyright © 2016 Miros de carti. Blog o książkach , Blogger